Koolituskava
Laste ja noortega töötavate spetsialistide kompetentsid koolist väljalangemise ennetuses
Maht: 240 akadeemilist tundi, millest 124 on auditoorset tööd ja 116 iseseisvat tööd.
Sihtrühm: Koolituste sihtgrupp on spetsialistid hariduse-, sotsiaaltöö-, tervise- , noorsootöö, karjääritoe vm valdkonnast. ehk spetsialistid, kes on otseselt seotud laste ja noorte õpihuvi ja valmisoleku hoidmise ja toetamisega ning piloteerimisel rakendatavate sekkumisplaanide teostamisega.
Koolituse toimumine: 5. jaanuar kuni 30. aprill 2023
Toimumiskoht: Koolitused toimuvad Kagu-Eesti Innovatsioonikeskuse ruumides aadressil Räpina mnt 12, Võru linn
Koolituse eesmärk: Toetada laste ja noortega töötavate spetsialistise tööalaste kompetentside täiendamist eesmärgiga säilitada noortes õpihuvi.
Koolituse käigus analüüsime õpitu rakendamist praktilises töös, mõtestame laste ja noortega töötava spetsialist rolli nüüdisaegse õpikäsituse ja võrgustikutöö vaates.
Toetame koolitusel osalejate
- oskusi reflekteerida;
- teadmisi laste õppimise ja arengu seaduspärasustest;
- suhtlemis- ja koostööoskusi;
- arusaama tänapäevaste õppimise ja õpetamise põhimõtetest;
- oskusi õppija õppimise sh motivatsiooni toetamisest ning õppimist toetava õpikeskkonna kujundamisest.
Koolituse sisu: vaata koolituskava allpool
Täiendusõppeprogrammi läbinud õppija:
- väärtustab meeskonnatööd, mõistab lapse ja noorte toetusprotsessis vajalike spetsialistide rolle, teab lapsevanemate ja noortega töötavate spetsialistide koostöö põhimõtteid;
- oskab oma pädevuste piires tegutseda meeskonna liikmena;
- mõistab toetusprotsessi etappe ja aluspõhimõtteid.
Lõpetamise tingimused: Koolituse õppekavas valitud moodulid 100% täitnud õppijad saavad tunnistuse. Tunnistuse väljastamise tingimuseks on osalemine valitud koolitustel täies mahus, kodutöö teostamine (juhul kui see on sinu valitud koolituse osa) ning eneseanalüüs ja koolitusprogrammile tagasiside esitamine.
Õppejõud-koolitajad: Katrin Saks, Doris Kristina Raave, Kerli Kõiv, Anne Õuemaa, Cristina Kroon, Eyglo Runarsdottir, Anne Õuemaa, Marju Medar, Lii Kaudne, Kerli Kõiv, Terje Mäesalu, Marju Medar,
Väljund: Koolituse õppekavas valitud moodulid 100% täitnud õppijad saavad tunnistuse.
PANE TÄHELE! Koolitusel on võimalik osaleda moodulite kaupa.
Koolitusmoodulid (jaanuar – mai 2023)
Kuupäev | Teema | Lektor/Koolitaja | Koolituse maht (ak/h) | Eesmärgid |
05.01.2023 | Õppijate eneseregulatsioonioskuse toetamine läbi metakognitiivse refleksiooni | Katrin Saks | 6 akadeemilist tundi | Koolitus annab teadmisi eneseregulatsiooni mõistest, selle toetamise vajalikkusest ja viisidest, ning annab juhiseid eneseregulatiivsete õpioskuste arendamiseks läbi metakognitiivse refleksiooni. |
31.01.2022 | Noored, kes ei õpi ega tööta: profiil ja tugi | Kerli Kõiv | 4 akadeemilist tundi | |
31.01.2022 | Coachiv suhtlemine (1. koolituspäev) | Anne Õuemaa | 7 akadeemilist tundi, millele lisandub 2,5 tundi iseseisvat tööd | Koolituse läbinud saavad alusteadmised coachivast suhtlemisstiilist, tunnevad ära olukorrad, kus sellist juhendamist rakendada ja omavad valmisolekut esmaseid oskusi praktilises töös oma sihtrühmaga rakendada. |
09.02.2023 | Nüüdisaegse õpikäsituse praktikast teooriani ja tagasi | Doris Kristina Raave | 6 akadeemilist tundi | Kursuse eesmärk on toetada õpetajate praktikaid nüüdisaegse õpikäsituse rakendamisel |
09.02.2023 | Motiveeriva intervjueerimise põhioskused (1. koolituspäev) | Anne Õuemaa | 7 akadeemilist tundi, millele lisandub iseseisev töö 2 akadeemilist tundi | Koolituse läbinud saavad alusteadmised motiveerivast intervjueerimisest (MI), tunnevad ära olukorrad, kus seda kasutada ja on valmis esmaseid oskusi praktilises töös rakendama. |
10.02.2023 | Üldpädevuste mõtestatud arendamine läbi vaba aja tegevuste (Inglise keeles, vajadusel tõlge) PANE TÄHELE! Koolituse kuupäev on muutmisel! Teatame uue toimumisaja huvilistele e-posti teel. | Eygló Rúnarsdóttir | 4 akadeemilist tundi | Koolituse läbinu: – mõistab vaba aja haridusliku lähenemise põhimõisteid ja ideid; – rakendada oma teadmisi vabaajaharidusel põhinevate õppimisvõimaluste kujundamisel; – kasutada koolitusel saadud infot ja materjale oma töös, et rakendada vabaajaharidust oma töös noortega |
10.02.2023 | Sõltuvuse (neuro)bioloogia | Cristina Kroon | 3 akadeemilist tundi, sellest 2 akadeemilist tundi on auditoorset tööd ja 1 tund iseseisvat tööd | Koolituse eesmärgiks on anda sügavamad alusteadmised sõltuvuse (neuro)bioloogiast |
10.02.2023 | Motiveeriv intervjueerimine (2. koolituspäev) | Anne Õuemaa | 7 akadeemilist tundi, millele lisandub iseseisev töö 2 akadeemilist tundi | |
27.02.2023 | Coachiv suhtlemine (2. koolituspäev) | Anne Õuemaa | 7 akadeemilist tundi, millele lisandub 2,5 tundi iseseisvat tööd | |
28.02.2023 | Abivajava lapse ja noore märkamine ning toetamine | Marju Medar | Koolituse kogumaht on 26 akadeemilist tundi, millest 6 tundi on auditoorset tööd ja 20 tundi iseseisevat tööd. | Koolituse eesmärgiks on omandada teadmisi, et kindlustada lapse olukorra ja abivajaduse terviklik hindamine ja sellele tuginev kaalutletud otsuste tegemine lähtudes lapse heaolust ning abivajadusest ning planeerida edasist sekkumist lapse heaolu parandamiseks. |
06.03.2023 | Juhtumipõhine võrgustikutöö erivajadusega lapse ja tema pere toetamisel | Marju Medar | Koolituse kogumaht on 26 akadeemilist tundi, millest 6 tundi on auditoorset tööd ja 20 tundi iseseisevat tööd. | Koolituse eesmärgiks on omandada teadmisi ja oskusi, et kindlustada juhtumipõhise võrgustikutöö kaudu erivajadusega lapse olukorra ja abivajaduse terviklik hindamine ning vastav sekkumine lähtudes juhtumikorralduse põhimõtetest, kaasates protsessi kõik juhtumiga seotud osapooled, et parandada lapse sotsiaalset funktsioneerimist ja heaolu. |
06.03.2023 | Motiveeriv intervjuu (3. koolituspäev) | Anne Õuemaa | 7 akadeemilist tundi, millele lisandub iseseisev töö 2 akadeemilist tundi | |
20.03.2023 | Lapse ja noore sotsiaal-emotsionaalse pädevuse arendamine | Lii Kaudne | 6 akadeemilist tundi | Toetada arusaama lapse ja noore käitumise ja õppimise seotusest tema sotsiaal-emotsionaalse pädevuse tasemega ning lapse/noore jaoks turvalise klassikliimaga. Avardada õpetaja metoodilisi teadmisi lapse ja noore sotsiaal-emotsionaalsete oskuste arendamiseks ja arengu toetamiseks. |
21.03.2023 | Enesejuhitud õppimine: kontseptsioon ja tugi | Kerli Kõiv | 4 akadeemilist tundi | |
21.03.2023 | Andmekaitse põhimõtted alaealistega töötamisel | Terje Mäesalu | ||
10.04.2023 | Lapse erivajadusest lähtumise õppetöö planeerimisel ja korraldamisel | Marju Medar | 26 akadeemilist tundi, millest 6 tundi on auditoorset tööd ja 20 tundi iseseisevat tööd. | Koolitusel osalejad omandavad teadmisi õppetöö planeerimiseks ja korraldamiseks haridusasutuses lapse erivajadusest lähtudes. |
11.04.2023 | Kooli koostöö peredega, laste tugivõrgustikuga ja kogukonna institutsioonidega | Marju Medar | 26 akadeemilist tundi, millest 6 tundi on auditoorset tööd ja 20 tundi iseseisevat tööd. | Koolituse eesmärgiks on omandada teadmisi ja oskusi, et arendada koolide koostööd peredega, laste tugivõrgustikuga ja kogukonna institutsioonidega ning riiklike organisatsioonidega ja ettevõtetega maakonnas, et toetada erivajadusega laste sotsiaalset funktsioneerimist ja heaolu |
25.04.2023 | Teoreetilised mudelid töös abivajavate ja erivajadustega lastega koolis | Marju Medar | 26 akadeemilist tundi, millest 6 tundi on auditoorset tööd ja 20 tundi iseseisevat tööd. | Koolitusel osalejad omandavad teadmisi teoreetilistest mudelitest, mida abivajavate ja erivajadusega laste/noortega töös kasutatakse ning suutlikkust neid lähenemisi kasutada ja analüüsida. |
Ajakava:
9:30 – 10:00 – kogunemine
10:00 – 11:30 koolituse I osa
11.30 -11:45 paus
11:45 – 13:15 koolituse II osa
13:15 – 14:00 louna
14:00 – 15:30 koolituse III osa
15:30 – 15:45 paus
15:45 – 16:30 koolituse IV osa