Ettevõtja, kas sul on hea toode või teenus, aga ei tea, kuidas seda tutvustada? Kutsume ettevõtjaid, kes soovivad pakkuda oma klientidele rohkem väärtust, arendada oma teenuseid-tooteid ja eristuda turul, kahele praktilisele koolituspäevale, mis toimuvad 9. ja 23. oktoobril Kagu-Eesti Innovatsioonikeskuses, Võrus.
Töötubades saad:
• vaadata oma ettevõtet ja brändi värske pilguga
• mõista paremini oma kliente ja nende vajadusi
• selgeks teha, kus tekib tegelik väärtus
• luua sihtrühmade persoonad ja väärtuspakkumised
• saada ideid teenuse ja toote arenduseks
• ehk katsetada teenusedisainimeetodeid
Tulemuseks:
• selgem bränd
• 3 persoonat ehk kliendiprofiili
• väärtuspakkumised eri sihtrühmadele
• arendusideed, mida päriselt kliendid ootavad
Sihtgrupp: sobib nii alustavatele kui ka juba tegutsevatele ettevõtjatele, kes
• soovivad oma brändi selgemalt sõnastada ja eristuda turul,
• tahavad mõista paremini oma kliente ja nende vajadusi,
• on valmis oma toodet või teenust arendama, tuginedes klientide sisendile,
• otsivad praktilisi tööriistu, mida kohe oma ettevõttes rakendada,
• tunnevad, et igapäevane rutiin on neelanud “suure pildi” ja vajavad aega mõtestamiseks.
Toimumise aeg: 2 koolituspäeva (9. ja 23. oktoobril), kell 10.00-17.00
Maksumus: Koolitusel osalejatele rakendub omaosalus 2 päeva eest 20 eurot ning ettevõtetele arvestatakse osalemist kui vähese tähtsusega riigiabi (VTA).
Registreerumine avatud: kuni kohtade täitumiseni või 6. oktoobrini
Koolitust viib läbi teenusedisainer Mari Arnover. Ta on lõpetanud majanduse eriala TalTechis (TTÜ), töötanud 20 aastat turunduses, 12 aastat teenusedisainis ja brändi arendamises, oli 5 aastat külalisõppejõud Tartu Ülikooli Pärnu kolledžis (Brändijuhtimine, Disainijuhtimine, Teenusedisain). Ettevõtjana on loonud Kliendiuuringud.ee, kus fookus on aidata läbi dialoogi mõista kliente, arendada teenuseid ja mõtestada ärisid. Mari on Eesti esimese teenusedisaini podcasti “Mida kliendid tahavad?” looja.
Koolitusprogramm
9. oktoober, 1. koolituspäev: brändi vundament – mis on bränd, miks kliendid Sinu juurde tulevad ja kuidas paika panna sihtrühmad.
Eesmärk: vaadata oma tegemisi korraks kõrvalt, vaadata suurt pilti ning mõtestada brändi vundamenti:- mis on bränd? kuidas tekib tugev bränd?
– kes on sihtrühmad, mis on nende vajadused?
– kus tekib väärtus? mida kliendi väärtustavad?
– mida kliendid pelgavad?
– mis on visioon ja miks me seda kõike teeme, mida me teeme?
Tulemus: enda bränd saab selgemaks, efektiivsust tuleb juurde, paika saab 3 persoonat ehk
sihtrühma koondportreed.
Kodutöö
1. Täiendada brändi vundamendis sõnastusi.
2. Intervjuud sihtrühmadega
23. oktoober, 2. koolituspäev: väärtuspakkumine – kuidas rakendada klientidelt saadud sisendit ja luua lahendusi, mis kõnetavad.
Eesmärk: kliendi kaasatus, intervjuude sisendi rakendamine, väärtuse loomine, väärtuspakkumine.
Eeldus: klientidega on tehtud kodutöö
– mida kliendid tegelikult väärtustavad?
– mida nad pelgavad?
– mida nad vajavad?
– loome väärtuspakkumised erinevatele sihtrühmadele
– saame ideid teenuse-tootearenduseks
Tulemus: väärtuspakkumised erinevatele sihtrühmadele ja arendusideed.
VTA info: Koolitusel osalemine on ettevõtte jaoks vähese tähtsusega abi (VTA) ja eeldab ettevõttelt piisava VTA jäägi olemasolu. Kontrolli ettevõtte VTA vaba jääki Rahandusministeeriumi lehelt.
Lisainfo: Terje Moisto, SA Võrumaa Arenduskeskus, ettevõtluse projektijuht, terje.moisto@vorumaa.ee, 5360 6054
Koolitust rahastatakse meetme “Atraktiivne piirkondlik ettevõtlus- ja elukeskkond” projektist “Kagu-Eesti ettevõtluse ökosüsteemi arendamine”.