Neljapäeval, 6. märtsil leidis Võrumaa Arenduskeskuses aset praktiline koolitus ettevõtjatele, kuidas kasutada tehisintellekti (AI) pakutavaid võimalusi oma turundusstrateegiates. Nelja tunni jooksul tutvustati osalejatele vähemalt neljakümmet erinevat tehisintellekti lahendust.
Koolitust viis läbi kogenud videoproduktsiooni ja digitaalse turunduse ekspert Reigo Kimmel. „Räägime tehisintellekti kasutamisest turunduse võtmes, täpsemalt sellest, kuidas seda kasutada näiteks oma veebilehtede või sotsiaalmeedia haldamiseks,“ ütles Kimmel koolituse alguses. Tema sõnul on tehisintellekt meie abimees, kuid ei tee kõiki töid meie eest ära. „Tehisaru temaatika areneb väga kiiresti. Mina näen, et see võiks Eestis olla midagi Tiigrihüpe 2.0 sarnast. See võiks olla meie uus visioon,“ lisas Kimmel.
Tehisaru kasutamise võimalused on mitmekesised
Koolituse jooksul räägiti tehisintellekti kasutamisest tekstide, piltide, heli ja videote loomiseks. Võrumaa Arenduskeskuse ruumides toimunud koolitusel osales 25 ettevõtjat erinevatelt elualadelt.
Koolituse käigus tutvustati osalejatele erinevaid tehisintellekti juturoboteid, mis suudavad analüüsida veebilehti ja aidata kodulehtedel informatsiooni ladusamalt esitada. Osalejad said teada, kuidas tehisintellekti tööriistade abil saab kiiresti ja lihtsalt luua esitlusi ja veebilehti.
Koolituse ajal räägiti ka tehisintellekti tööriistadest, millega saab luua pilte. Hetkel on erinevaid programme ligi sadakond. Samuti räägiti helide loomisest, näiteks kuidas panna rääkima mees- või naishääl, noor või vana. Kõik said koolituse jooksul proovida ka mõne laulu- ja muusikaloo loomist, milleks kulus vaid mõni sekund.
Koolituspäeva lõpetas ülevaade, kuidas tehisintellektiga videot töödelda. Osalejad said luua video, mis räägib viiest põhjusest, miks talvel Võrumaad külastada. „Oluline on kirjeldus. Mida detailsema kirjelduse sa suudad programmidele ette anda, seda parem on ka lõpptulemus,“ rõhutas koolitaja.
Ehkki tänapäeval saavad tehisintellekti programmid üsna hästi hakkama ka eesti keeles, on inglise keele oskus siiski suuresti kasuks.
Saadud teadmised aitavad ettevõtet turundada
Osalejad ise jäid koolitusega rahule. „Mind motiveeris tulema just need lihtsad nipid, kuidas jõuda oma potentsiaalsete klientideni. Töötan igapäevaselt ka kultuurivaldkonnas, mistõttu on hea teada, milliseid vahendeid võiks kasutada, et jõuda noorteni, kes haakuvad omakultuuri- ja keele teemadega,“ ütles Võru instituudi projektijuht ja ettevõtte Uma Mesi omanik Triin Toom. „Väga meeldis piltide loomine ja esitluste tegemine, see oli väga lihtne: lihtsalt sisestad informatsiooni ja kohe tuleb lõpptulemus,“ lisas ta. „Mul ei ole veel oma ettevõtte kodulehte. Arvasin, et saan selle kiiresti teha, aga tuleb välja, et tuleb ka natuke targematega nõu pidada.“
Kalev Sootalu juhib aiasaaduste kasvatamisega tegelevat Rajaleida talu Võrumaal. Tema tuli koolitusele, et saada teada, miks tal üldse võiks tehisintellekt ettevõtte tegemistes kasuks tulla. „Kui ma kontoritööd tegin, puutusin tehisintellektiga kokku, aga toona ei olnud see nii arenenud. Nüüd tahaksin enda reklaami paremaks teha, aga ma pole kõiki õpitut veel põhjalikult läbi analüüsinud,“ ütles talupidaja. „Nüüd on olemas teadmised, mida saan kasutada oma ettevõtte reklaamimiseks, kasutades näiteks erinevaid märksõnu,“ lisas ta siiski.
Koolitus rahastati Euroopa Liidu poolt, osana MAK2 „VKE-de oskuste arendamine maakondlikes arenduskeskustes“ programmist.