Eestlased testivad, kuidas mõjutab tarbija alateadlik emotsionaalne reaktsioon mööbli ostueelistusi

TSENTRI tootearenduse juht Mart Nilson

TSENTRI pressiteade 14.01.2018 

Võrumaa Kutsehariduskeskuse kompetentsikeskus TSENTER testib Kölni mööblimessil uudset tarbijauuringu meetodit.

14.-20. jaanuaril testib puidutöötlemise ja mööblitootmise kompetentsikeskus TSENTER koostöös Tartu Ülikooli teadlastega maailma juhtival mööblimessil Kölnis uudset tarbijauuringu meetodit. Testitav meetod põhineb pilgujälgimise ja emotsioonimõõtmise tehnoloogial ning annab vastuse küsimusele, kas ja kuidas saavad mööblitootjad tulevikus kasutada eelnimetatud tehnoloogiaid toodete arendamisel varajase turutestimise faasis.

“Testimise peamine eesmärk on välja selgitada, kuidas erineb tarbija hinnang uuele tootele, kui ta saab seda füüsiliselt katsuda, võrreldes sellega, kui ta näeb vaid arvutipilti toote 3D mudelist,“ selgitas TSENTRI tootearenduse juht Mart Nilson (pildil).

„Klassikaliselt saavad mööblitootjad tarbijatelt objektiivset tagasisidet alles siis, kui mööbliese on jõudnud poodi või on tehtud esimesed ostud interneti kaudu. Protsess ideest valmistooteni on pikk ja kulukas ning kui selgub, et tarbija tegelikult sellise funktsionaalsuse või disainiga toodet ei vaja, on tootja kulutanud aega ja ressursse asjatult,“ rääkis Nilson. „Ka lihtne tarbija küsitlemine võib anda moonutatud tulemuse. Tarbija ei soovi sageli oma tegelikke tundeid väljendada, soovib olla viisakas ja püüab ära arvata küsitleja ootusi. Sel põhjusel me testimegi pilgujälgimise ja emotsioonimõõtmise tehnoloogiat – tagasiside on märksa otsekohesem ja tsenseerimata.“

Fotorealistlikud pildid 3D joonistest annavad tarbijale hea ettekujutuse uuest mööbliesemest. Seni aga on puudunud uuringud, mille alusel saaks piltide põhjal tarbijalt kogutud tagasiside alusel ennustada toote müügiedu ning leida parim müügihind.

TSENTRI partnerid Kölni messi väljapanekul on AS Wermo, OÜ Tarmeko LPD, OÜ Alusta, OÜ Kiikhobu Lastemööbel ja OÜ Eccom. Testitakse mitmesugust mööblit ja puitmaterjale, sh ühe omapärasema tootena „koerateenindus-kummutit“.

Ettevõtmist toetatakse Euroopa Liidu Regionaalarengu poolt rahastatava kompetentsikeskuste meetme tõhusa koostöö projektist.

IMM Cologne mess toimub 14.-20. jaanuaril Kölnis. TSENTRI eestvedamisel külastab Kölni messi ka Võrumaa ja Läti Vidzeme regiooni puidu- ja mööblitootjate delegatsioon. Ühine messikülastus on kaks aastat kestnud Eesti-Läti projekti kokkuvõtete tegemise ja uute koostöövõimaluste leidmise koht.

2018. a Kölni messi pildid https://tsenter.ee/kasulikku/pildigaleriid-ja-videomaterjalid/kolni-mooblimess-imm-2018/

Lisainfo: Britt Vahter, 58559285