Tartu linn ja SA Tartu 2024 kutsuvad Tartu ning Lõuna-Eesti kultuurivaldkonna tegijaid osalema kultuuriarengu suuruuringus. Novembrikuus on kõigil kultuuriga seotud inimestel võimalus anda tagasisidet enda töö ja tegemiste osas. Uuringu eesmärk on saada ülevaade kultuurisektori hetkeolukorrast. Tegemist on järjekorras kolmanda sarnase küsitlusega, eelmised viidi läbi 2018. ja 2020. aastal.
Tänavu ootavad uuringu läbiviijad osalema loomeinimesi, kultuuripärandiga seotud spetsialiste, muuseumide ja raamatukogude töötajaid ja kultuurisündmuste ning -festivalide korraldajaid. Lisaks saavad küsitluse kaudu kaasa rääkida inimesed, keda traditsiooniliselt ei seostata kultuurivaldkonnaga. Laiapõhjaline uuring kaasab ka õpetajaid, juhendajaid, loomeettevõtjaid, noorsootöötajaid ning kultuuriturismi jt sarnaste eluvaldkondade esindajaid.
Tartu 2024 uuringute spetsialisti Annika Jalaku sõnul on tegu olulise uuringuga, sest peamiselt tänu sellele saame 2025. aastal hinnata Euroopa kultuuripealinna tulemuslikkust. Jalak sõnab: “Kõikide Euroopa kultuuripealinnade oluliseks mõjuks on kultuurivaldkonna võimestamine, mida saavutatakse kogemuse andmise ja rahvusvahelisele koostöö kaudu. Nägemaks kuivõrd kultuuripealinna teostamine on Lõuna-Eesti tegijatele kasuks tulnud, on vaja teada, mis olukorras hetkel ollakse.”
Tartu linna kultuurivaldkonna juht Kristiina Avik täiendab: “Uuring annab tervikliku vaate piirkonna ehk Tartu ja Lõuna-Eesti kultuurivaldkonna arengust tegijate endi pilgu kaudu. See pilk ja teadmised on olulised meie tegevuste hindamisel ja planeerimisel. Kutsume kõiki, kes on seotud kultuurivaldkonnaga selle kõige laiemas mõttes oma ausat tagasisidet jagama.”
Küsitluse käigus otsitakse vastuseid järgmistele teemadele:
- Kodukoha kultuurivaldkonna hetkeseis
- Rahvusvaheline koostöö
- Arendamist vajavad kompetentsid
- Koostöö kohalikul tasandil
- Koostöö Tartu 2024 tiimiga
- Keskkonahoidlik kultuurikorraldus
Küsitlusele saab vastata 1. novembrist 30. novembrini küsitluskeskkonnas. Vastajate vahel loositakse välja meeneid. Uuringu viib läbi Creativity Lab.