Võru maakonna metoodikaseminar laste ja noortega töötavatele spetsialistidele ning lapsevanematele tuleb taas

Kutsume teid osa saama metoodikaseminarist 17. aprillil 2025 Võru Kreutzwaldi Koolis. Vajalik eelregistreerimine!

Hea laste ja noortega töötav spetsialist ja lapsevanem!

Taaskord on võimalus osaleda metoodikaseminaril, mille fookuseks on Võru maakonnas toimivad praktikad ning meetodid laste ja noortega töötamisel. Metoodikaseminar toimub 17. aprillil Võru Kreutzwaldi Koolis. Metoodikaseminarid on hea võimalus jagada kogemusi, praktikaid ning koguda uusi teadmisi ning laiendada oskuste pagasit.

Päevakava

09:30 – 10:00 Tervitusamps

10:00 – 10:05 Sissejuhatus päeva Võru Kreutzwaldi Kooli aulas

10:05 – 10:45 Teaduslike teadmiste vahendaja ja ajuteadlane Cristina Kroon: “Kuidas tagada noorte ajude õitseng tänapäeva väljakutsete keskel?”

10:45 – 11:00 Jagunemine töötubadesse

11:00 – 11:45 Töötuba/arutelu I

12:00 – 12:45 Töötuba/arutelu II

12:45 – 13:30 Kohvipaus

13:30 – 14:15 Töötuba/arutelu III

14:30 – 15:15 Töötuba/arutelu IV

15:20 – 15:30 Päeva kokkuvõte saalis

Töötoad

TÄHELEPANU! Igal töötoal on osaluse limiit, kiirematel on rohkem valikuid! Kui mingil kellaajal sa ei leia endale huvipakkuvat töötuba, siis ilmselt on see juba täitunud või toimub mõne teise sessiooni raames. Töötubade täpsema sisu ja ajakavaga on võimalik tutvuda registreerimisel. Iga teema on päevakavas esindatud maksimaalselt kahel korral ning töötuppa mahub kuni 25 registreerujat. Osalejate arvu täitumisel kustub töötuba valikust. Seega tasub aegsasti oma osalus registreerida, et tagada võimalus osaleda endale meelepärastes töötubades või aruteludes.  

  1. Cristina Kroon, teaduslike teadmiste vahendaja ja ajuteadlane: „Tõenduspõhised praktikad säilenõtkuse arendamiseks: neuroteaduslik perspektiiv“ – Selles töötoas vaatleme, millised teaduslikult uuritud viisid aitavad noortes arendada psühholoogilist vastupidavust, et vaimne tervis püsiks ning suudaksime väljakutsetega toime tulla. 
  2. Eveli Kuklane, Võrumaa Haridus- ja Tehnoloogiakeskuse EWERS direktor: „Uuenev kutsekeskharidus – haridusmaastiku mängumuutja“ – Räägime sellest, mida kujutavad endast põhjalikku ideoloogilist uuenduskuuri läbivad kutsekeskhariduse õppekavad, tänastest andmetest ja seostest õppija valikute ja edasise edenemise vahel ja sellest, millised on teised haridusmaastiku kujundavad trendid, mille keskmesse kutseharidus tänaseks on sattunud.
  3. Päivi Kahusk ja Monika Kuuba, Võru linna ja Võru valla noorte heaolu spetsialistid: „Mis loom see NHS (noorte heaolu spetsialist) on?“ – Kogu Eestis ilmusid aasta tagasi välja noorte heaolu spetsialistid. Õpiampsu käigus räägime, kes me sellised oleme, milline meie töö välja näeb ja millistel juhtudel võiks meid kaasata. Samuti jagame nippe ja mõnd ideed, kuidas noortega paremini kontakti luua ning teeme läbi selleks praktilise harjutuse.
  4. Kerli Kõiv, Võrumaa Arenduskeskuse haridusuuendaja ja Erasmus+ koordinaator : „Tugiteenuste korralduse kogemus läbi rahvusvahelise kogemuse“ – Töötoas jagatakse maakondlikult korraldatud Erasmus+ õppekäikudel kogetud tugiteenuse korralduse kogemusi. Otsitakse vastust küsimusele, milline võiks olla meie maakonna mudel ja korraldus?
  5. Anne Tammiste, Võru Kesklinna Kool: „Kuidas VePa metoodika muudab õpetamise tõhusamaks“ – Võru Kesklinna Kooli kogemuslugu.
  6. Kristina Siska, Osula Põhikool: „VePa metoodika võlud ja võimalused õpetamisel” – Osula Põhikooli  kogemuslugu.
  7. Hannela Teaste, Võru linna lastekaitsespetsialist: „Kuidas lastekaitse kaasamine saab toetada lapsi ja perekonda?“ – Iga lugu on meie lugu ja iga laps on meie laps. Töötoas keskendume lapse ja noore abivajaduse märkamisele ning toetamisele läbi koostööpartnerite kaasamise.
  8. Taavi Karu, Võru Kreutzwaldi Kool: „KiVa metoodika kasutamise kogemused Võru Kreutzwaldi Koolis“ – Võru Kreutzwaldi Kooli kogemuslugu.
  9. Õnne Kronberg, Võru Kesklinna Kool:„Koolipäeva korralduse muudatuste juhtimise kogemused Võru Kesklinna Koolis“ – Võru Kesklinna Kooli kogemuslugu.
  10. Eve Kund, Merlin Piirisild ja Piret Kunnus, Vastseliina Lasteaed: “Seikluste Laegas- Vastseliina lasteaia rännak liikumise, maitsete ja teadmiste maailmas” – Vastseliina Lasteaia kogemuslugu.
  11. Grete Kuuda, Helena Helekivi ja Anneli Laursoo-Dunaiski, lasteaed Lõunapärlid„Väike innustab suurt“- Seikluste laeka programmi kasutamise kogemus – Lasteaed Lõunapärlid kogemuslugu.
  12. Kairit Thealane, Osula Põhikool: „Kuidas aidata olla andekas?“ – Käsitleme andekuse märkamise, ilmnemise ning arendamise näiteid. Räägime motivatsioonist, usaldusest noore suhtes ning sellest, kuidas loovtöö on üks andekuse väljendusviisidest. Kindlasti jagan ka töö tulemusi ning põnevamaid seikasid loomisprotsessist.
  13. Kristina Kiidron ja Helina Kuusk. Antsla Gümnaasium: „Õppimise juhendaja kui liikumist toetava õpikeskkonna looja“ – Antsla Gümnaasiumi kogemuslugu.
  14. Pille Kongo ja Kairi Kärmas, Võru Lasteaed Okasroosike: „Teekond lapsest lähtuva tegevuskultuurini lasteaiaõpetaja pilgu läbi“ – Võru Lasteaed Okasroosike kogemuslugu.
  15. Janika Teervalt, Setomaa Lasteaed ja Meel Valk, Võrumaa Arenduskeskus: „Soovitused lasteaedadele omakultuuri loomulikuks lõimimiseks, Setomaa Lasteaia setokeelse õuesõpperühma 3 aasta kogemuslugu“ – Setomaa Lasteaias on üks eriline lasteaiarühm – setokeeline välähopmise rühm. Rühma õpetaja Janika Teervalt jagab oma kolme aastast kogemust seto keeles õpetamisest ning lapsest lähtuva õppimise ning koos kogukonnaga tegutsemise võlust. Võrumaa Arenduskeskuse projektijuht ja rühma lapsevanem Meel Valk jagab juurde projekti „Omakultuur meie ümber“ teekonnalt tulnud taipamisi loomulikust omakultuuri lõimimisest lasteaiaellu.
  16. Triin Rõõmusoks, Võro Instituut ja Võru Kreutzwaldi Kooli esindaja: „Soovitused koolidele omakultuuri loomulikuks lõimimiseks, Võru Kreutzwaldi kooli kogemuslugu“ – Võru Kreutzwaldi kool on otsinud ja katsetanud võimalusi, kuidas võru keelt ja omakultuuri kooli õppekavva, kooliruumi ja igapäevaellu lõimida ning on valmis oma mõtteid ja kogemusi teiste koolidega jagama. Võru Instituudi projektijuht Triin Rõõmusoks jagab juurde projekti „Omakultuur meie ümber“ teekonnalt tulnud taipamisi loomulikust omakultuuri lõimimisest kooliellu.
  17. Maarja Punak, veebipolitseinik: „Võimalikud ohud veebikeskkonnas ning võimalused turvaliseks kogemuseks“ – Kuidas toetada lapsi ja noori veebikeskkonnas valikute tegemisel.
  18. Annely Hindrikson, Võru Gümnaasiumi õppejuht: “Juured tõukavad takka” – Annely Hindrikson, VG õppejuht ja kursuse eestvedaja, jagab kooli õppekava uue, paikkondlikku identiteeti mõtestava kursuse “Mina, minu juured ja Võrumaa” sünni- ja kasvamislugu. Ühe nädala jooksul toimuval kursusel mõtestavad noored oma suhet Võrumaaga, uurivad kohaliku identiteedi ehk hindätiidmise kihte ja mõtlevad, kuidas neid hoida.
  19. Küllike Hein ja Veelika Jõgi, pereterapeudid: „Noor suhtetargaks (PREP suhtetarkuse metoodika)“ – „Suhtetarkus pluss“ on turvaliste ja tervete peresuhete ülesehitamist käsitlev suhteoskuste baasõpe noortele vanuses 13–19. „Suhtetarkus pluss“ toetab noort tema isikliku tulevikuvisiooni väljatöötamisel ja tervete lähisuhete loomisel, sõprade mõju märkamisel teel oma isiklike eesmärkide suunas, armastuse ja armumise eristamisel ning hea suhte olemuse avastamisel, terve ja ebaterve suhte eristamisel ning isiklike piiride kehtestama õppimisel. Programmi käigus harjutatakse turvalist suhtlemist ja omandatakse selle alustalad.
  20. Merle Reiter (koolitaja ja hääleterapeut) ja Eva-Lotta Vunder (laulja ja lauluõpetaja): “Hääletöö – toetav ja teadlik lähenemine” – Noorte häälekasutus on oluline eneseväljenduse ja enesekindluse osa, kuid tihti jääb see tähelepanuta. Õpitoas uurime, kuidas toetada noori teadliku häälekasutuse ja tervislike hääleharjumuste kujundamisel nii igapäevases suhtluses kui ka esinemissituatsioonides.
  21. Minni Aia-Utsal, kasvatusteooria nooremlektor: „”Kuidas suhelda tõhusalt keerulistes olukordades?” – Töötoas arutleme, kuidas targa ja tasakaaluka suhtlemise kaudu jõuda kompromissile ka keerulistes või emotsionaalselt laetud olukordades. Tuletame meelde tehnikad ja põhimõtted, mis toetavad pingelistes olukordades tõhusat suhtlemist
  22. Katrin Soon, MTÜ Terve Pere Selts: Arutelu “Lapsevanemate kaasamise võlud ja valud” – Missugust lisaväärtust võib luua lapsevanemate tihe kaasamine lasteaia- või kooliellu? Mis on kaasamisega seotud murekohad? Kuidas nendega toime tulla? Arutelutoas otsime kõigi osalejate kogemustest lähtudes neile küsimustele üheskoos vastuseid. Arutelu juhib Katrin Soon, lasteaia Terve Pere Aed hariduskogukonna eestvedaja

 

Lisainfo: Mariann Pähn, Võrumaa Arenduskeskus, LÕIM 2 projektijuht, 5653 707, mariann.pahn@vorumaa.ee


Metoodikaseminar on Võrumaa Arenduskeskuse projekti “Lõimitud tugitegevused noorte tööeluks valmisoleku suurendamiseks” üks osa. Projekti toetatakse Euroopa ühtekuuluvuspoliitika fondide vahenditest (Euroopa Sotsiaalfond+ (ESF+))

ESF logo